Wakacyjny wypoczynek nad morzem ww wielkim skrócie.

DSC 1235

W dniach od 23 lipca do 3 sierpnia dzieci i młodzież z naszej miejscowości spędziło niezapomniany wypoczynek nad morzem w Podczelu I – Kołobrzegu.

Wyjechaliśmy z parkingu we środę około 17. 40, by dotrzeć do Krakowa Płaszowa na 19.57. Kolejnego dnia o godz. 10.00 byliśmy już na miejscu. Rozpakowaliśmy się w wyznaczonych pokojach. Starsi oprowadzili najmłodszych po ośrodku. Po obiedzie udaliśmy się powitać morze. Co prawda nie kąpaliśmy się przez pierwsze dwa dni, gdyż nie pozwalało nam na to morze „flaga czerwona”, ale zabawa na plaży była przednia. Powstawały piękne budowle, graliśmy w piłkę nożną i siatkową, odbywały się zapasy piaskowe, leżakowanie. Młodsi chłopcy odkrywali swoje talenty budownicze. Mogliśmy podziwiać wspaniałe leżaki, fotele, zamki, piramidy itp. Niektórzy zbierali muszelki, inni próbowali łowić ryby. Każdego dnia wieczorem chodziliśmy na zachód słońca. Dużo śpiewaliśmy i graliśmy na plaży, gdzie dołączali się do nas inni turyści. Pogoda nam dopisała, mogliśmy kilkakrotnie skorzystać z kąpieli morskich oraz słonecznych. Kolejne dni spędziliśmy na plaży, gdzie pod okiem ratowników i opiekunów mogliśmy pływać w morzu. Obok domu w którym mieszkaliśmy był plac zabaw, gdzie mieliśmy grilla oraz tańce.

Trzy razy byliśmy w Kołobrzegu, gdzie zaopatrywaliśmy się w pamiątki. Zwiedziliśmy Starówkę oraz Ratusz. Płynęliśmy statkiem VIKING po otwartym morzu. Ale była frajda. Tak bujało, że ledwo co mogliśmy się po nim poruszać, fale obijały się o burty i pryskały na nas. Bosman na pamiątkę rejsu przybił na ramieniu każdemu pieczątkę statku. Zwiedziliśmy także Muzeum Oręża Wojska Polskiego w Kołobrzegu. Podziwialiśmy kolekcję utworzoną na podstawie świadectw pochodzących z wykopalisk archeologicznych:

• groty strzał, ostrogi, włócznie i topory,
  • średniowieczną broń drzewcową, kolną, sieczną i miotającą,
  • eksponaty dotyczące walk na morzu (kompasy, kotwice, modele okrętów)
  • XVIII wieczne szable, karabele, lance, pociski artyleryjne i lufy armatnie.

Muzeum to posiada najbogatszy w Polsce zbiór związany z uzbrojeniem, wyposażeniem i mundurami żołnierzy polskich z okresu I i II wojny światowej oraz unikatową kolekcję mundurów oddziałów paramilitarnych.
Także kolekcję broni strzeleckiej, orderów, odznaczeń i odznak pamiątkowych stanowi wstęp do bogatej prezentacji pojazdów wojskowych, samolotów, broni pancernej i artylerii eksponowanej w sali techniki oraz na wystawie plenerowej. Znajduje się tam panoramiczny obraz "Kołobrzeg 1945.Ostatni Bój" autorstwa Stefana Garwatowskiego wraz z dioramą przedstawiającą m.in artefakty znalezione na terenach walk o Kołobrzeg i na Pomorzu. Bardzo ciekawie prezentuje się wystawa poświecona Zaślubinom z morzem.

Po zwiedzeniu całego obiektu mieliśmy możliwość wejścia do samolotu wojskowego oraz czołgu.

Kolonia ta była niesamowitym przeżyciem dla wszystkich jej uczestników. Każda wspólnie spędzona chwila pozostawiła ślad, którego nikt nie jest w stanie wymazać z naszej pamięci.

Drodzy Rodzice,

Minęło 12 dni tegorocznego wakacyjnego wypoczynku. Można powiedzieć kolejna udana impreza za nami. Pozostały ciekawe wspomnienia i doświadczenie miłego spotkania z grupą uśmiechniętych, aktywnych, rozśpiewanych dzieci i młodych. Trzeba też powiedzieć, chętnych na współpracę, twórczych i pełnych różnych ciekawych pomysłów. Oczywiście były też czasem niewielkie trudności bądź smuteczki, ale nie chodzi przecież o to, żeby ich nie było, ale żeby je umieć wspólnie przezwyciężać. To także rozwija. Tak to widzimy, kadra kolonii, która miała przyjemność pobytu z Państwa dziećmi nad morzem.

Kochane Dzieci,

Dziękujemy Wam za wspaniałą przygodę wspólnego pobytu nad morzem w Podczelu I. Za Wasz uśmiech, miłe słowo i wspaniałe chwile - wycieczki, rejs, plażowanie, wspólne muzykowanie, grill oraz szczere wypowiedzi podczas spotkań.